Anna Vilalta. Responsable de comunicació
comunicacio@talma.cat
Atenció de 8h a 15h

COMUNICAT 26/03/2020: Nou cas de coronavirus a l’Associació Talma

Informem que s’ha confirmat un cas més de COVID-19, aquesta vegada d’un professional de l’entitat. Feia dies que es trobava a casa seva, seguint un aïllament com a mesura de precaució des del moment que va presentar símptomes.  Aquest nou cas, s’afegeix als sis que vam anunciar el dia 24/03/2020. Per tant, actualment són 7 els casos positius a l’Associació Talma

Des de l’entitat, remarquem les mesures d’aïllament i seguretat que es van prendre des del dia 13 de març, dia en que van decretar totes les mesures de contenció a Talma. Així doncs, i atenent a les advertències dels experts sanitaris, aquest era un escenari previst per a l’entitat, ja que tot i les possibles baixes de professionals d’atenció, cal garantir la continuïtat dels serveis a les persones que viuen als habitatges.

En aquest sentit, l’activitat en aquestes llars segueix. Això vol dir que es segueixen desenvolupant les tasques diàries amb la màxima protecció i seguretat possible, es repeteixen tasques de desinfecció diverses vegades al dia i, sobretot, s’apliquen mesures de protecció a la resta de persones residents. Cal recordar que, des del dia 13 de març, als habitatges de Talma hi ha 63 persones: una quarantena a les tres llars residències i una vintena al CRAE les Garrigues que estan seguint el confinament decretat per les autoritats públiques a tota la població.

En aquests habitatges s’ha prohibit qualsevol visita externa i s’estan extremant les mesures de prevenció i higiene per tal de preservar la seguretat i la protecció de totes les persones que en formen part, també dels professionals. Recordem que Talma ja va començar a aplicar mesures de prevenció i higiene pel fet que atén un col·lectiu de risc (persones amb discapacitat i altres patologies derivades) i va establir unes mesures de contenció a l’entitat que es van explicar en un comunicat el dia 13/03/2020: https://talma.cat/talma/mesures-excepcionals-a-talma-a-causa-del-covid19.html.

La Direcció, els responsables de serveis i els equips d’atenció directa mantenen una coordinació diària, juntament amb les famílies per tal d’actuar amb professionalitat i responsabilitat sempre vetllant pel màxim benestar de les persones.