Anna Vilalta. Responsable de comunicació
comunicacio@talma.cat
Atenció de 8h a 15h

COMUNICAT 24/03/2020: Sis casos positius de coronavirus a l’Associació Talma

Informem que s’han confirmat sis casos positius de COVID-19 de persones ateses als habitatges de l’entitat, a Juneda. En els sis casos, l’entitat ja feia dies que realitzava un aïllament de seguretat i un seguiment de la simptomatologia que presentaven. Actualment es troben estables.

D’acord amb els consells de l’equip epidemiòleg, l’entitat ha reorganitzat les tres llars residències per tal d’aïllar al màxim a les persones que han donat positiu i garantir una major seguretat als professionals que hi han de treballar.

A més a més, aquesta reorganització ha anat acompanyada d’unes mesures de desinfecció molt exhaustives a totes les llars, amb l’objectiu de prevenir possibles contagis. Cal recordar que als habitatges de Talma hi ha 63 persones: una quarantena a les tres llars residències i una vintena al CRAE les Garrigues que estan seguint el confinament decretat per les autoritats públiques a tota la població.

En aquests habitatges s’ha prohibit qualsevol visita externa i s’estan extremant les mesures de prevenció i higiene per tal de preservar la seguretat i la protecció de totes les persones que en formen part, també dels professionals. Recordem que Talma ja va començar a aplicar mesures de prevenció i higiene pel fet que atén un col·lectiu de risc (persones amb discapacitat i altres patologies derivades) i va establir unes mesures de contenció a l’entitat que es van explicar en un comunicat el dia 13/03/2020: https://talma.cat/talma/mesures-excepcionals-a-talma-a-causa-del-covid19.html.

Malgrat tot, l’activitat als habitatges segueix. La Direcció, els responsables de serveis i els equips d’atenció directa mantenen una coordinació diària, juntament amb les famílies per tal d’actuar amb professionalitat i responsabilitat sempre vetllant pel màxim benestar de les persones.