- La nova imatge està basada en 3 grans àrees, vol remarcar l’experiència de més de 45 anys de trajectòria i reforçar els valors que han definit sempre l’organització
- El canvi arriba després de 3 anys de planificació estratègica amb l’objectiu de consolidar el creixement dels darrers 10 anys i establir les bases per aconseguir els reptes de futur de Talma
Juneda, 25 de maig de 2022
Talma estrena nova imatge corporativa amb l’objectiu de transmetre consolidació, evolució i voluntat de créixer seguint la mateixa essència i valors que ha caracteritzat sempre l’entitat. Aquest canvi és el resultat final d’un procés de planificació estratègica que va iniciar l’any 2019 a causa del creixement dels últims anys i dels canvis en els paradigmes que giren al voltant dels suports que oferim a les persones.
“La Talma del 2022 no és la mateixa Talma del 2011, quan vam realitzar el primer canvi de logotip responent a les necessitats que tenia l’entitat en aquella època” explica Rosa Ticó, gerent de Talma. En aquest sentit, “venim d’uns anys de molt creixement a nivell de suports, projectes i col·lectius atesos i això ha comportat aspectes positius i altres de negatius, ja que el creixement implica més complexitat a l’hora de coordinar-nos i consolidar els nous projectes dins de l’entitat” afegeix Ticó.
Per això, Talma ha apostat per un canvi d’imatge corporativa adaptada a la realitat actual i a les perspectives de futur de l’organització previstes en el Pla Estratègic Talma 2024: el reflex d’un canvi social. La nova imatge corporativa reflexa la trajectòria de més de 45 anys i experiència dins el sector d’atenció a les persones amb necessitats de suport amb una tipografia majúscula. Aquesta, va acompanyada d’un símbol que transmet els valors del treball en equip, les persones al centre de totes les accions de Talma i la voluntat de ser una organització unida i consolidada. El nou logotip va acompanyat de la frase “persones al costat de persones”, un missatge que reflecteix la diversitat de col·lectius que atén actualment.
Els colors també tenen un pes important en aquesta nova imatge, ja que ajuden a estructurar els suports de Talma en 3 grans àrees, a la vegada que transmeten els valors principals de l’organització. Anna Vilalta, responsable de comunicació de Talma, explica que “el taronja l’hem associat al compromís i la motivació envers les persones que atenem i serà el color de l’àrea Talma Suports (àrea de suports més terapèutics i d’acompanyament personal); el blau reflecteix la professionalitat i la confiança i l’hem associat a l’àrea Talma Inserció (conjunt de suports formatius i d’inserció laboral, una àrea en creixement i en contacte directe amb el teixit empresarial del territori); i, per últim, associem el verd a la voluntat de ser una empresa sostenible i responsable. Aquest serà el color de Talma Empresarial, el conjunt de projectes empresarials que generen ocupació per a persones amb necessitats de suport i, a la vegada, generen uns ingressos propis a l’entitat”.
D’altra banda, aquesta imatge respon a dues necessitats: la primera, explicar l’organització a la comunitat a través d’una estructura compressible i fàcil de recordar; i la segona, la necessitat de fomentar el sentiment de pertinença de tots i totes les professionals de Talma, que després de 10 anys de creixement i diversificació de serveis s’havia perdut parcialment.
Durant aquest 2022, Talma aplicarà la nova imatge corporativa a nivell físic i online amb l’objectiu d’anar substituint la presència del logotip anterior. D’altra banda, l’entitat ha preparat dues accions principals que acompanyaran aquest procés amb l’objectiu de fer més incidència a nivell digital i, sobretot, per generar contingut a xarxes socials. L’entitat farà públiques aquestes accions a partir del mes de juny.
Sobre l’Associació Talma:
Talma és una empresa social. Posem les persones al centre de les nostres accions amb l’objectiu de crear una xarxa de suports al voltant de cada una d’elles perquè facin realitat el seu projecte de vida. Som un model d’empresa que combina la professionalitat amb la responsabilitat i la sostenibilitat. Els nostres serveis s’ajusten a les necessitats de particulars i empreses que volen deixar un impacte social positiu. Actualment, Talma genera oportunitats a més de 500 persones del territori amb necessitats de suport per tal de millorar la seva qualitat de vida.
Talma va néixer l’any 1976 gràcies a l’esforç i la voluntat de famílies de persones amb discapacitat intel·lectual que van treballar per garantir un futur més digne per a aquestes persones. Des de llavors, l’organització no ha parat de créixer i, actualment, té una plantilla de 128 professionals i actua al territori de les Garrigues, el Pla d’Urgell i el Segrià.