Anna Vilalta. Responsable de comunicació
comunicacio@talma.cat
635 014 277
Atenció de 8h a 15h

Com reinventar una floristeria local en un context de crisi post pandèmia?

  • La pregunta és molt senzilla: què podem fer perquè la botiga TalmaVerd de Juneda sobrevisqui en un context de crisi provocada per la Covid-19 i de repressió del petit comerç?
  • La resposta no és tan senzilla, tot i que a favor nostre tenim el valor de la proximitat; la premissa que el comerç local crea comunitat, sentiment de pertinença al territori i promou una atenció personalitzada i una confiança que la clientela no troba a les grans superfícies o al comerç online.

Des de la marca de jardineria de Talma, TalmaVerd, hem apostat per convertir la idea de comerç local i incorporar una zona de cafeteria dins la botiga situada al centre de Juneda. És una fórmula que pretén augmentar la quota de clients i clientes a través d’una proposta de valor en l’experiència de compra. Ara, a la botiga de TalmaVerd, a més de fer la teva compra, pots passar una estona relaxada a Lo Pati. 

Carles Cabús, responsable de TalmaVerd, explica que “a través de la petita hostaleria volem aportar una dosi d’originalitat sense competir amb els bars i restaurants del poble, sinó convertir-nos en una opció de compra més atractiva. Al moment de plantejar aquest nou espai,  “ens preguntàvem per què els cafès només es poden perdre en una cafeteria, o per què les cerveses només es poden consumir en un bar? Lo Pati vol descentralitzar, innovar i donar resposta a noves necessitats” aclareix.

D’aquesta manera, aprofitem les visites de les clientes i els clients que venen a comprar planta o detalls florals, per completar les seves necessitats: estalviar temps, prendre alguna cosa mentre esperes a algú o esperes la teva comanda, relaxar-te, llegir, parar per continuar el dia… A més a més, aquesta proposta s’afegeix a altres millores en l’experiència de client, com el transport a domicili de les comandes, que hem anat incorporant en el darrer any.

Lo Pati estarà obert en el mateix horari que la botiga. Concretament de 9 del matí a dos quarts de dues de la tarda i de 6 de la tarda a 9 del vespre, de dilluns a divendres, a excepció dels dilluns al matí, que la botiga està tancada. Els dissabtes només obrirà en horari de matí i els diumenges estarà tancat.

Amb aquesta proposta de valor, TalmaVerd va consolidant la marca i es va apropant a l’objectiu de la seva creació: ser el punt de referència al territori en els serveis de jardineria integral, les plantes i les creacions florals. Amb la incorporació de Lo Pati anem perfilant el posicionament al mercat, tot i que encara queden accions de millora al Garden, situat a la Carretera de Torregrossa de Juneda, per tal que sigui un espai on l’experiència de client sigui molt més completa. Segons Cabús, “la clau és que el client o clienta compri més a gust, per això no parlem d’una finalitat, sinó que parlem de facilitats”.

Talma va començar els serveis de jardineria fa 20 anys, quan es van fer els primers passos en l’àmbit de la inserció laboral amb la creació de llocs de treball per a les persones amb discapacitat. Més endavant, al 2003 es va obrir el Centre de Jardineria i, posteriorment, la botiga de Juneda. Amb el naixement de la marca TalmaVerd es pretén consolidar un model de negoci viable i, sobretot, convertir-se en un espai verd innovador i sostenible a la comarca.