Anna Vilalta. Responsable de comunicació
comunicacio@talma.cat
635 014 277
Atenció de 8h a 15h

La situació a Talma és més estable i han començat a arribar les primeres altes mèdiques de persones positives en COVID19

Després de confirmar fins a 18 casos positius a Talma, l’entitat es troba en una situació més estable. Actualment hi ha encara 9 persones usuàries i 7 professionals amb un resultat positiu en COVID19. En total, 16 positius.

Dues persones ja han rebut l’alta mèdica i han retornat a les llars de Talma amb un resultat negatiu en COVID19, dues més han rebut l’alta hospitalària però encara són positives i han de seguir en aïllament i tractament

La situació actual a l’Associació Talma és més tranquil·la que les primeres setmanes de confinament. Malgrat tot, els professionals d’atenció directa no baixen la guàrdia i les mesures de prevenció i seguretat són igual d’estrictes que al principi. L’equip epidemiòleg ha fet el seguiment de la pandèmia a l’entitat segueix realitzant proves a les persones que presenten símptomes. Actualment, estem a l’espera de més resultats.

Les persones usuàries amb simptomatologia estan sota un aïllament preventiu, i les persones que ja han estat confirmades es traslladen a les plantes de les llars adaptades expressament pels casos positius. D’aquesta manera, els professionals que han de treballar en aquestes zones, poden fer-ho amb unes mesures de seguretat més exhaustives.

Pel que fa als casos dels professionals, tots han seguit un aïllament preventiu abans de realitzar la prova i, en cas de confirmar-se com a positius, han quedat aïllats als seus domicilis amb el seguiment mèdic pertinent.

Des de l’entitat, remarquem les mesures d’aïllament i seguretat que es van prendre des del dia 13 de març, dia en que van decretar totes les mesures de contenció a Talma. Així doncs, i atenent a les advertències dels experts sanitaris, aquest era un escenari previst per a l’entitat, ja que tot i les possibles baixes de professionals d’atenció, en tot moment s’ha garantit la continuïtat dels serveis a les persones que viuen als habitatges.

La Direcció, els responsables de serveis i els equips d’atenció directa mantenen una coordinació diària, juntament amb les famílies per tal d’actuar amb professionalitat i responsabilitat sempre vetllant pel màxim benestar de les persones.