Responsabilitat Social Organitzativa
1.2 Sostenibilitat econòmica
2022
Comptes anuals | Auditoria 2022
Ingressos 2022 | 5,17M € | Despeses 2022 | 5,08M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 7% | Sous | 65% |
Venda de productes | 14% | Compres | 15% |
Prestació de serveis empresarials | 13% | Despeses de gestió | 11% |
Captació de fons | 5% | Subministrament | 6% |
Prestació de suport | 61% | Amortitzacions | 3% |
2021
Comptes anuals | Auditoria 2021
Ingressos 2021 | 5,07M € | Despeses 2021 | 5,02M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 7% | Sous | 65% |
Venda de productes | 13% | Compres | 10% |
Prestació de serveis empresarials | 18% | Despeses de gestió | 19% |
Captació de fons | 5% | Subministrament | 3% |
Prestació de suport | 57% | Amortitzacions | 3% |
2020
Comptes anuals | Auditoria 2020
Ingressos 2020 | 4,67M € | Despeses 2020 | 4,52M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 8% | Sous | 66% |
Venda de productes | 12% | Compres | 16% |
Prestació de serveis empresarials | 12% | Despeses de gestió | 12% |
Prestació de suport | 68% | Subministrament | 3% |
Amortitzacions | 3% |
2019
Comptes anuals | Auditoria 2019
Ingressos 2019 | 5,02M € | Despeses 2019 | 4,70M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 12% | Sous | 61% |
Venda de productes | 15% | Compres | 23% |
Prestació de serveis empresarials | 18% | Despeses de gestió | 10% |
Prestació de suport | 55% | Subministrament | 3% |
Amortitzacions | 3% |
2018
Comptes anuals | Auditoria 2018
Ingressos 2018 | 4,67M € | Despeses 2018 | 4,52M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 11% | Sous | 66% |
Venda de productes | 15% | Compres | 13% |
Prestació de serveis empresarials | 9% | Despeses de gestió | 11% |
Prestació de suport | 65% | Subministrament | 4% |
Amortitzacions | 4% |
1.1 Balanç social i impacte
PERSONES I SUPORTS:
- 500 persones han rebut els nostres suports
- 195 persones a l’àrea educativa i terapèutica
- 131 infants han accedit a algun suport del CDIAP
- 9 persones s’han matriculat a l’escola d’educació especial de Talma
- 55 persones formen part del centre ocupacional
- 85 persones a l’àrea d’habitatge
- 11 persones viuen al seu domicili amb suport
- 220 persones a l’àrea de formació i inserció
- El 56% de les persones són menors de 30 anys
- 25 persones a l’àrea laboral (cobren un salari)
- 33 persones a l’àrea de lleure
PROFESSIONALS:
- 128 professionals a Talma
- 98 dones
- 37 homes
- 72% dels contractes són indefinits
- El 48% dels professionals són menors de 40 anys
PERSONES SÒCIES I VOLUNTÀRIES:
- 12 persones voluntàries
- 227 persones sòcies (quota anual)
ABAST TERRITORIAL:
Generem un impacte positiu en el territori, tenim diverses ubicacions des d’on oferim els suport i serveis a les persones i
ens impliquem en el territori.
- Les Garrigues:
- Seu Central (Juneda)
- Centre Ocupacional (Juneda)
- Escola Talma (Juneda)
- CRAE les Garrigues (Juneda)
- Llars (Juneda)
- CDIAP les Garrigues (Juneda)
- Club Social Compàs (Juneda)
- Centre Apunt (les Borges Blanques)
- El Pla d’Urgell
- Centre Apunt (Mollerussa)
EMPRESES I CLIENTS
Dades per buscar encara
1.2 Sostenibilitat econòmica
2020
Comptes anuals | Auditoria 2020
Ingressos 2020 | 4,67M € | Despeses 2020 | 4,52M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 8% | Sous | 66% |
Venda de productes | 12% | Compres | 16% |
Prestació de serveis empresarials | 12% | Despeses de gestió | 12% |
Prestació de suport | 68% | Subministrament | 3% |
Amortitzacions | 3% |
2019
Comptes anuals | Auditoria 2019
Ingressos 2019 | 5,02M € | Despeses 2019 | 4,70M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 12% | Sous | 61% |
Venda de productes | 15% | Compres | 23% |
Prestació de serveis empresarials | 18% | Despeses de gestió | 10% |
Prestació de suport | 55% | Subministrament | 3% |
Amortitzacions | 3% |
2018
Comptes anuals | Auditoria 2018
Ingressos 2018 | 4,67M € | Despeses 2018 | 4,52M€ |
---|---|---|---|
Quotes i donacions | 11% | Sous | 66% |
Venda de productes | 15% | Compres | 13% |
Prestació de serveis empresarials | 9% | Despeses de gestió | 11% |
Prestació de suport | 65% | Subministrament | 4% |
Amortitzacions | 4% |
1.3 Transparència i bon govern
Talma compleix amb la llei 19/2014 de 29 de desembre de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Acreditacions Transpar-ENT en PDF del nivell de compliment llei Transparència
Regulem la nostra activitat segons el què consta als estatuts i d’acord amb la llei d’associacions 7/1997 de 18 de juny, publicada al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya 2423 (DOGC) de l’1 de juliol i la llei orgànica 1/2002 de 22 de març què regula el dret d’associació.
A continuació trobareu, de manera detallada, la principal normativa externa a la que està subjecta Talma.
Relacionada amb la nostra forma jurídica d’associació:
- Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques
- Llei 21/2014, del 29 de desembre, del protectorat de les fundacions i de verificació de l’activitat de les associacions declarades d’utilitat pública
- Llei 49/2002, del 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals del mecenatge
- Acord del 20 de novembre de 2003, del Consell de la Comissió Nacional del Mercat de Valors, pel que s’aprova el Codi de Conducta de les entitats sense ànim de lucre per la realització d’inversions temporals
Relacionada amb la nostra missió:
- Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’integració social de les persones amb discapacitat
- Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social.
- Llei 26/2011, d’1 d’agost, d’adaptació normativa a la Convenció internacional sobre els drets de les persones amb discapacitat.
Com a prestadora de Centres Ocupacionals:
- Decret Llei 279/1987, de 27 d’agost, pel qual es regulen els Centres Ocupacionals per a Disminuïts.
- Ordre del 28/07/92 de desplegament del decret 279/87 pel qual es regulen els centres per a disminuïts.
- Decret 336/1995 de regulació Servei Ocupacional d’inserció en els CO per a persones amb disminució psíquica.
Com a Centre Especial de Treball:
- Reial Decret 1368/1985 de 17 de juliol, que regula la relació laboral de caràcter especial dels que treballen en centres especialitzats d’ocupació de disminuïts
- Reial Decret 2273/1985, de 4 de desembre, pel qual s’aprova el reglament dels centres especials de treball definits en l’article 42 de la Llei 13/1982, de 7 d’abril, d’Integració Social del Minusvàlid.
- Reial Decret 290/2004, de 20 de febrer, pel qual es regulen els enclavaments laborals com a mesura de foment del treball de les persones amb discapacitat.
- Reial Decret 469/2006, de 21 d’abril, pel qual es regulen les unitats de recolzament a l’activitat professional en el marc del serveis d’ajustament personal i social dels CET
- Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s’aprova el text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic
- ORDRE TSF/223/2017, de 28 de setembre, per la qual s’aproven les bases reguladores per a la concessió dels ajuts destinats a dues línies de suport a l’ocupació de treballadors amb discapacitat de característiques especials dels centres especials de treball.
- Reial Decret Legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social
Com a agència de col·locació:
- Real Decret 1796/2010, del 30 de desembre, pel qual es regulen les Agències de Col·locació
- Ordre EMO 123-2011 per la qual es determina el procediment d’autorització i l’activitat de les agències de col·locació a Catalunya.
Com a Centre d’Educació Especial concertat:
- Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació (LODE)
- Decret 299/1997, de 25 de novembre, sobre l’atenció educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials.
- Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (LOE), modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
- Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació (LEC)
- Decret 119/2015, de 23 de juny, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària.
Com a prestadora de serveis d’habitatge:
Com a prestadora de serveis de la Cartera de Serveis Socials:
- Llei 12/2007 d’11 d’Octubre, de Serveis Socials.
- Decret 142/2010, d’11 d’Octubre, pel qual s’aprova la Cartera de Serveis Socials 2010-2011.
- Decret 284/1996, de 23 de juliol, de regulació del sistema català de serveis socials.
- Decret 176/2000, de 15 de maig, de modificació del Decret 284/1996. En relació a les activitats de voluntariats Llei 25/2015, del 30 de juliol, del voluntariat i de foment de l’associacionisme. Carta del voluntariat de Catalunya, adoptada pel Parlament de Catalunya en la seva resolució 98/V, de 29 de maig de 1996.
- Decret 69/2010, d’1 de juny, de creació del Consell de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya.
- Decret 111/2014, de 22 de juliol, de modificació del Decret 69/2010, d’1 de juny, de creació del Consell de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya.
1.4 Documents corporatius
|
|
|
Memòries anuals
1.5 Aliances i col·laboracions
- Taula de Salut Mental de les Garrigues
- Clúster Créixer
- La Xefra Cooperativa Agroalimentària SCCL
- Govern d’Espanya (departament de Drets Socials i Agenda 2030)
- Ajuntaments de la comarca de les Garrigues
- Ajuntaments de la comarca del Pla d’Urgell
Oficina Jove de les Garrigues
Fundació Once
Fundació Obra Social La Caixa
Consell Esportiu de les Garrigues